Branded Keywords Skader Ikke Dine Rangeringer
Har du nogensinde spekuleret på, om brugen af brandede nøgleord i dit indhold kan skade dine rangeringer? Google har endelig behandlet denne bekymring og lagt myten i graven. I en nylig udveksling har Googles Search Liaison kategorisk udtalt, at nævning af brandede nøgleord i artikler ikke er skadeligt for dit indholds synlighed i søgeresultaterne. Denne clarification kommer som en lettelse for indholdsskabere og SEO-praktikere, der måske har overvejet, hvilken indvirkning specifikke brandnavne har på Søgemaskineoptimering (SEO).
Indledende Diskussion
Samtalen begyndte med indholdsskaberen Jake Boly, der spurgte om effekten af brandede nøgleord på hans artikels rangeringer. Jake bemærkede, at hans unikke indhold konsekvent rangerede på siderne 3-4 i søgeresultaterne og spekulerede på, om det kunne skyldes tilstedeværelsen af brandede termer. Dette førte til en debat om SEO bedste praksis og Googles rangeringsalgoritmer.
Påstande Fra Eksperter
SEO-professionelle Taleb Kabbara foreslog, at brugen af brandede nøgleord kunne påvirke rangeringerne negativt og rådede imod at inkludere termer som “New Balance” i anmeldelsestitler. Han hævdede at have revideret adskillige websteder og observeret negative rangeringseffekter på grund af sådanne nøgleord. Dog tilbageviste Googles Search Liaison disse påstande og sagde, at nævning af brandnavnet er, hvad læserne ville forvente, og at Googles systemer sigter mod at belønne hjælpsomt indhold, uanset brandede termer.
Beviser Fra Google
For at støtte deres pointe gav Liaisons søgehistorier for “New Balance Minimus TR V2 review,” og demonstrerede, at topresultatet var fra en individuel anmelder, og ikke fra et stort brand. Dette viser Googles evne til at rangere relevant og hjælpsomt indhold over brandindflydelse.
Fokus På Kvalitetsindhold
Denne clarification fra Google tjener som en påmindelse om, at det primære fokus bør være på at skabe høj-kvalitets, informativt indhold, der opfylder læsernes forventninger. Udgivere bør ikke undgå at bruge brandede termer af frygt for rangering sanktioner. I stedet bør de stræbe efter at producere hjælpsomt indhold, der er i overensstemmelse med, hvad læserne forventer af en anmeldelse eller produktbeskrivelse.
Afsluttende Bemærkninger
Afslutningsvis har Google gjort det klart, at brugen af brandede nøgleord ikke er skadelig for dit indholds rangering. Indholdsskabere og SEO-praktikere bør fokusere på at udforme indhold, der tjener deres publikum, frem for at forsøge at snyde systemet. Ved at følge denne tilgang kan du forbedre din online tilstedeværelse og levere værdifuld information til dine læsere.