Meddelelsen fra Google
Google har i en email til annoncører udtalt: “Fra juni 2024 vil vi begynde automatisk at sætte lavaktivitetsnøgleord på pause.” De definerer “lav aktivitet” som nøgleord, der er oprettet for over 13 måneder siden og som ikke har genereret nogen visninger i den periode. Denne ændring sigter mod at hjælpe annoncørerne med at fokusere på værdifulde nøgleord fremfor at have deres konti fyldt op med underpræsterende nøgleord.
Indvirkningen på annoncørerne
Den automatiske pausering af nøgleord med lav aktivitet vil have en betydelig indflydelse på annoncørerne, der bruger Google Ads til deres markedsføringsaktiviteter. Annoncørerne vil være nødt til at gennemgå og muligvis justere deres nøgleordsstrategier for at sikre, at deres kampagner fortsat præsterer effektivt.
Annoncørernes valgmuligheder og anbefalinger
Google har givet annoncørerne muligheder for at håndtere de berørte nøgleord. Annoncører kan genaktivere automatisk pauserede nøgleord, men Google anbefaler, at man kun genaktiverer nøgleord, som forventes at få visninger i de kommende uger.
Reaktioner og overvejelser
Mens Googles beslutning om at sætte lavaktivitetsnøgleord på pause er tiltænkt at rydde op i annoncørernes konti og opmuntre til en mere fokuseret tilgang til højtydende nøgleord, kan nogle annoncører finde værdi i at opretholde lavaktivitetsnøgleord af forskellige årsager, såsom at fange lange søgefraser eller at afstemme med specifikke marketingmål.
Konklusion
Den kommende automatisk pausering af lavaktivitetsnøgleord fra Google Ads repræsenterer en væsentlig ændring i administrationen af reklamekampagner på platformen. Annoncørerne vil have brug for omhyggeligt at vurdere deres nøgleordsstrategier og overveje implikationerne af denne ændring på deres reklamepræstationer. Som implementeringsdatoen nærmer sig, vil det være afgørende for annoncørerne at holde sig informeret om effekten af denne ændring og foretage de nødvendige justeringer i deres kampagner.